ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ


ΤΗΣ ΠΑΣΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ & Ν.ΑΤΤΙΚΗΣ ,                    Αριστοτέλους 11-15, Αθήνα ,Αρ.φυλου  6
                                                                           Αθήνα,Απρίλιος 2021
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Ήδη διανύουμε την Μεγάλη Εβδομάδα και οδεύουμε προς την κορύφωση του θείου δράματος και την Ανάσταση του Κυρίου. Με την ευκαιρία των εορτών αυτών και στα πλαίσια της τακτικής μας επικοινωνίας και ενημέρωσης, θα θέλαμε να σας στείλουμε τις ευχές μας, αλλά και να σας ενημερώσουμε για τις τρέχουσες εξελίξεις στον εργασιακό χώρο των ΕΛ.ΤΑ. και ιδιαίτερα στον πολύπαθο χώρο της διανομής.
Δυστυχώς για τους ταχυδρόμους και την διανομή ο «Γολγοθάς» έχει αρχίσει προ πολλού. Συγκεκριμένα από με τον στρεβλό και αυθαίρετο τρόπο που επιβάλει η σημερινή διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. Στο Ν. Αττικής μάλιστα επικρατεί μια παραδοξότητα. Εφαρμόζοντας την τακτική του «διαιρεί και βασίλευε» σε άλλες περιοχές, το νέο μοντέλο διανομής, εφαρμόζεται με ένα ταχυδρόμο για 1 ½ τομέα, σε άλλες με ένα ταχυδρόμο σε 2 τομείς και σε άλλες με το τερατούργημα των 3 τομέων ανά ταχυδρόμο. Είναι σαφές ότι σκοπός τους δεν είναι η οργάνωση της διανομής, αλλά η αποδιοργάνωσή της. Πέραν αυτού όμως είναι και μια ομολογία ότι D-3 δεν συνεπάγεται και υποχρεωτικά 3 τομείς ανά ταχυδρόμο. Όλο αυτό είναι μία αυθαίρετη ερμηνεία του νέου νόμου περί καθολικότητας στη διανομή, όπου κάποιοι ανεκδιήγητοι σχεδιαστές του Ταχυδρομικού Έργου, καθήμενοι σε μία αναπαυτική πολυθρόνα και σχεδιάζοντας “επί χάρτου», μη έχοντας καμία πιθανόν εμπειρία ή γνώση του έργου της διανομής, πήραν αποφάσεις καταστροφικές για την ποιότητα της. Αυτό που πρέπει να διερευνηθεί είναι αν υπάρχει άγνοια ή δόλος.
Ένα όμως είναι σίγουρο, ακόμη κι αν υπάρχει σχεδιασμός, ακόμη και αυτός γίνεται με σπασμωδικές κινήσεις, χωρίς διαφάνεια και με αδυναμία να τηρήσουν σε οτιδήποτε επιχειρούν ένα απλό χρονοδιάγραμμα. Το είδαμε έντονα εσχάτως ακόμη και στην πιο απλή διαδικασία. Καθήμενοι πάνω στις δάφνες του σχεδιασμού της εθελουσίας και εμφορούμενοι από μια επιτυχία που μόνο αυτοί ασπάζονται ως καταλυτική, αδυνατούσαν για πάνω από ένα μήνα να προχωρήσουν στην αντικατάσταση των αποχωρούντων με εθελουσία με σημαντικό κόστος για τον οργανισμό.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι μια μικρή ομάδα κομματικών παραγοντίσκων και διεκδικητών της Διοίκησης – παραδιοίκησης, προσπαθεί να κινήσει τα νήματα, αντλώντας δυνάμεις από την «φιλοκυβερνητική» τους ιδιότητα. Στην προσπάθειά τους αυτή όμως το μόνο που καταφέρνουν είναι να μπλέξουν τον οργανισμό σε περιπέτειες, οδηγώντας τον σε «τέλμα». Η περιθωριοποίησή τους, το συντομότερο δυνατόν είναι προς όφελος του οργανισμού.
  Όμως ότι και να κάνουν, όσο και αν προσπαθούν να χειραγωγήσουν τις διαδικασίες για τους δικούς τους μικροκομματικούς και ιδιοτελείς σκοπούς, είτε εμποδίζοντας την στελέχωση στην διανομή, είτε τάζοντας θέσεις στους «ημετέρους», θα ηττηθούν. Ευτυχώς για τους εργαζόμενους και δυστυχώς γι’ αυτούς είναι μια μικρή μειοψηφία. Θα έπρεπε λοιπόν η διοίκηση όχι μόνο να μην τους ακούει, αλλά να τους βάλει στο περιθώριο. Κάθε καθυστέρηση σημαίνει και οικονομικό κόστος στον οργανισμό και αυτό πρέπει να καταλογίζεται σε όσους συμβάλουν σε αυτή την κατάσταση, είτε ενεργά, είτε μέσω της αδράνειάς τους.
Ευτυχώς τις τελευταίες μέρες επικράτησε η λογική και υπήρξε κινητικότητα στο θέμα των προσλήψεων για αντικατάσταση όσων φεύγουν. Οι αντιστάσεις όσων επέβαλαν ένα ιδιότυπο εμπάργκο προσλήψεων παρακάμφτηκαν αφού ήδη καταγράφηκε η ζημιά με την στενοκεφαλιά τους. Ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί και με σκοπό την εξομάλυνση στην διανομή η οποία μόνο με επιπλέον στελέχωση μπορεί να αντιμετωπιστεί. Η εξυπηρέτηση του πολίτη από τους ταχυδρόμους σήμερα είναι άθλια και σε αυτό δεν φέρει ευθύνη ο ταχυδρόμος. Η γεωγραφική έκταση που καλείται να εξυπηρετήσει πλέον ο κάθε ταχυδρόμος είναι τεράστια, όπως και ο όγκος των αντικειμένων που πρέπει να διακινήσει Είναι φύσει και ανθρωπίνως αδύνατο, να επιτευχθούν έστω και κατ’ ελάχιστον οι χρόνοι και η ποιότητα που ζητά το νέο μοντέλο διανομής. Αν η καθολικότητα εκφράζεται μέσα από επιδόσεις χ+3 και Χ+5 ( μοντέλο D-3,D -5) αυτό με 3 τομείς ανά ταχυδρόμο είναι αδύνατο και πρέπει να διορθωθεί. Μάλιστα στην διαδικτυακή συνεδρίαση που είχαμε διαπαραταξιακά με την διοίκηση είχε δοθεί η υπόσχεση από τον Δ/ντα Σύμβουλο ότι Θα υπάρξει και επανεξέταση και διόρθωση όπου χρειαστεί
 Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΣΤΕΝΑΖΕΙ ΑΦΗΜΕΝΗ ΣΤΗΝΜΟΙΡΑ ΤΗΣ
 Μόνος δρόμος είναι ο επαναπροσδιορισμός των τομέων διανομής με επιστημονικές μετρήσεις και επίπεδα που ο ταχυδρόμος θα μπορεί να ανταπεξέλθει και θα εξυπηρετεί το έργο και την ποιότητα που απαιτείται.
       Πρόσληψη προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ και όχι πρόσκαιρες λύσεις μέσω εταιριών (ενοικιαζόμενοι), όπου ο εργαζόμενος θα νιώθει εργασιακή ασφάλεια και θα ανανεώσει και ηλικιακά το ανθρώπινο δυναμικό των ΕΛ.ΤΑ.
Ανάγκες που πρέπει να ικανοποιηθούν το ταχύτερο δυνατόν. Μήπως και εδώ η ολιγωρία ή και η άρνηση να δουν το πρόβλημα είναι αποτέλεσμα αντεργατικών παρεμβάσεων λίγων κοντόφθαλμων ; Ακόμη κι έτσι να είναι για όσους διευθύνουν την διανομή και τα ΕΛ.ΤΑ. δεν υπάρχει ούτε δικαιολογία ούτε χρόνος για χάσιμο.
Πρέπει να δοθούν λύσεις άμεσα. Πρέπει η διανομή, να βρει ξανά τον δρόμο της ανάμεσα στους πολίτες εκτελώντας το κοινωνικό της έργο, με σεβασμό στον πολίτη και στόχο, την διατήρηση του ονόματος του ταχυδρομείου ψηλά. Κάτι που συνέβαινε για 193 χρόνια και τώρα γίνεται θυσία στον βωμό κάποιων ματαιόδοξων σχεδίων. Σχεδιάζουν ταχυδρομείο χωρίς ταχυδρόμους; ή μήπως ταχυδρομείο ανυπόληπτο και μακριά από το κοινωνικό σύνολο. Ότι κι αν σκέπτονται είμαστε εδώ για να τους αντιμετωπίσουμε. Όμως για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε μαζικότητα .Μαζικότητα που μόνο εσείς οι εργαζόμενοι μπορείτε να εξασφαλίσετε.
Όσο για κάποιες παρατάξεις, πρέπει να αφήσουν τις δικαστικές αίθουσες και τους σκοτεινούς διαδρόμους και να συνταχθούν στο πλευρό του ταχυδρόμου. Δυστυχώς το Σωματείο μας αντί να έχει μια νέα ισχυρή διοίκηση, αυτή την στιγμή υπάρχει με ειδική εγκύκλιο της ΓΣΕΕ και με αντικειμενικές δυσκολίες στην δράση του. Κάποιοι δεν το θέλουν ισχυρό και υπάρχουν ευθύνες γι’ αυτό. Ας ελπίσουμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική και όχι ο καιροσκοπισμός και στο τέλος θα βρούμε τον βηματισμό που χρειάζεται, για να αντισταθούμε στη λαίλαπα των καιρών. Μόνο που αυτό προϋποθέτει μαζικότητα και ομοψυχία και όχι μικροψυχία και διχόνοια όπως κάποιοι επιζητούν.
 Η Εργατική πρωτομαγιά είναι μπροστά μας, όπως και ο νέος εργατικός νόμος. Η κυβέρνηση απειλεί το 8 ώρο και άλλα θεσμικά μας δικαιώματα. Πρέπει να αντισταθούμε, πρέπει να δείξουμε σε αυτή την αντεργατική κυβέρνηση ότι τέτοιοι νόμοι μας πάνε πίσω δεκαετίες και δεν είναι ανεκτά. Είναι γνωστό ότι ο κορωνοϊός μας έχει βάλει σε ένα τέλμα, τόσο ως κοινωνία, όσο και ως οικονομία. Όμως δεν επιτρέπεται η κυβέρνηση να χρησιμοποιεί αυτό το πρόβλημα ως όπλο κατά των εργαζομένων, φέρνοντας και ψηφίζοντας επαίσχυντους νόμους. Πρέπει να αντισταθούμε. Είμαστε εδώ για να δώσουμε την μάχη για τα «δίκια μας».
Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΑΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ
ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ
ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ME TΗN ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΡΙΞΗ

ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ                                                                                           

 Σας ευχόμαστε ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

με ΥΓΕΙΑ, και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ       

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΑΣΚΕ                                                       Ταχυδρόμων ΕΛΤΑ, Αθήνας & Ν.Αττικής